پیچ و مهره استاندارد F568 بیانگر مشخصات فنی پیچ و مهره ها و استادبولت های متریک استاندارد برای کاربری عمومی مهندسی می باشد.

نام رسمی که برای پیچ و مهره های این استاندارد بیان شده است  “مشخصات استاندارد برای پیچ و مهره و یا استادبولتهای دنده خارجی متریک فولاد و یا آلیاژ فولاد از سایز ۱.۶ الی ۱۰۰ میلیمتر” می باشد.

هر دو استاندارد F568M و ISO898-1 لیستی از گرید های مختلف پیچ و مهره متریک از کربن پایین تا کربن بالا و آلیاژ کربن را ارائه کرده اند. در زیر لیستی از گرید ها و استاندارد هایی که از نظر خواص فیزیکی تا حدودی مشابه هستند آورده شده است. جایگزینی هر یک از استاندارد ها با استاندارد معادل در دستگاه دیگر برای قطر های مختلف باید با بررسی بیشتر مهندسی صورت گیرد. برای مثال پیچ و مهره گرید ۸.۸ مشخصات مکانیکی کاملا برابری تا قطر M80 دارند، این در حالی است که استاندارد معادل آن در دستگاه ASTM A449 با افزایش قطر مشخصات مکانیکی کاهش می یابد و این الزام را بوجود می آورد تا با افزایش قطر استاندارد معادل از دستگاه دیگر یک پله بالاتر رود. به عنوان مثال دیگر کلاس ۱۲.۹ از شش گوش متریک استاندارد برابر ASTM A574 را دارد حال آنکه کلاس ۱۰.۹ پیچ های آلن و استاد بولت ها را نیز پوشش می دهد اما استاندارد برابر آنها در دستگاه ASTM برابر استاندارد پیچ شش گوش نمی باشد.

توجه در تبدیل ها هر ksi معادل ۶.۹ Mpa می باشد